مجله موزیک ایران


در حال بارگذاری
۲۹ مرداد ۱۴۰۱
pdf
2 گیگ
350 بازدید
۴۹,۰۰۰ تومان

درباره مجله :

مجله هنر و مردم ماهنامه ای فرهنگی ، هنری و ادبی بود که در دهه چهل و دهه پنجاه به زبان فارسی و به طور مرتب انتشار داشت .

این ماهنامه ابتدا از سوی اداره روابط بین الملل و انتشارات ، یکی از ادارات زیر مجموعه اداره  کل هنرهای زیبای کشور منتشر می شد سپس انتشار آن با ارگان وزارت فرهنگ و هنر ادامه یافت .

مدیر مسئول و سردبیر :

در ابتدا مدیر مسئول آن ابوالقاسم خدابنده لو و سردبیر آن عنایت الله خجسته بود اما از آبان ماه سال ۱۳۵۲ و همزمان با انتشار شماره یکصد و سی و سه مجله ، بیژن سمندر به عنوان مدیر مسئول مجله تعیین و در مهر ماه سال ۱۳۵۵ همزمان با انتشار شماره یکصد و شصت و هشت سردبیر آن هیئت تحریریه گردید .

چند کلمه درباره اهداف مجله :

سازمان انتشار این مجله معتقد بود که یک قدم تازه برای پیشرفت موسیقی ایران بر می دارد و امیدوار بود بتواند این خدمت را به کمک دوستداران موسیقی بدون وقفه و تعطیلی ادامه دهد .

در آن زمان موسیقی در کشور ما به اندازه ای پیشرفت نموده که در هر خانواده و فامیل یک یا چند نفری بودند که به یکی از آلات موسیقی آشنایی داشتند یا مشغول فرا گرفتن آن بودند ، ولی نشریه ای که از لحاظ مطالب علمی و گوناگون بتواند به آن ها کمک نماید در دسترس مردم نبود .

مجله موزیک ایران توانست خود را برای انجام این خدمت آماده نماید و امیدوار بود با نشر مقاله های سودمند و راهنمایی های لازم به پیشرفت موسیقی ایرانی کمک کند .

 

در این مجله موسیقی علاوه بر مطالب گوناگون و شرح زندگی موسیقیدانان و نوازندگان گذشته و معاصر ایران و سایر کشور ها در هر شماره دو آهنگ ضربی از معروف ترین و بهترین تصننیف های جدید را که به وسیله رادیو تهران اجرا و پخش می شد با نت و شعر آن منتشر می کرد تا علاقه مندان بتوانند از آن ها استفاده کنند با گذشت مدتی اندک از انتشار مجله برای آشنا ساختن مردم به اهمیت و مقام ترانه های عامیانه سعی شده بود یک تصنیف محلی از آهنگ های منتشر نشده را با نت و شعر آن چاپ و در اختیار مردم قرار دهد .

از هنرمندانی که با این ماهنامه همکاری داشتند می شود به ابوالحسن صبا ، روح الله خالقی ، حسین دهلوی ، فرامرز پایور ، ساسان سپنتا ، علیمحمد رشیدی و … اشاره کرد .

ماهنامه موزیک ایران به عنوان یکی از منابع پژوهشی مهم در تاریخ معاصر موسیقی ایران مطرح می شود .

مجموعه حاضر شامل ۱۴۳ شماره از مجله می باشد که در بین سال های ۱۳۳۱ تا ۱۳۵۱ به چاپ رسیده است .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد 
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.